Jdi na obsah Jdi na menu

Vstříc novým výzvám

30. 9. 2019

zapad-slunce.jpgNa začátku září jsme měli s Kájou naplánovanou naší první letní dovolenou. Po našich dobrodružstvích v Anglii a Irsku jsme potřebovali nabít novou energii pro nový školní rok. Před koncem minulého roku jsme se bavili, že bychom mohli letět na Kapverdské ostrovy, a tak se i stalo. Jedním z faktorů při rozhodování byl fakt, že má kamarádka na jednom z ostrovů žije. Let tam trval necelých sedm hodin, ale vcelku to rychle uteklo, pokud se umíte sami zabavit. Hned po výstupu z letadla jsme nasáli slaný vzduch. U moře jsem nebyl čtyři roky a na tu chvíli jsem se moc těšil. Cesta do hotelu trvala necelou půl hodinku z letiště, a jelikož jsme byli kolem třetí už na hotelu, stihli jsme vlítnout ještě na chvíli do moře před večeří. Přístup na pláž z hotelu byl velmi praktický oproti jiným v okolí. Na části pláže, která patřila k hotelu, byl i bar patřící také do našeho programu all inclusive. S Kájou jsme se dohodli, že na dovolené maximálně vypneme, a to i od mobilu. Wifi byla za poplatek, což nám ulehčilo odhodlání a využívali jsme ji jen velmi málo, hlavně abychom dali vědět domů, že jsme v pořádku. Užíval jsem si ten moment, že můžete fungovat i bez mobilu. Věnovali jsme se především četbě a plážovému opalování s drinky. Samozřejmě nechybělo koupání a návštěvy večerních animátorských programů. Seznámili jsme se tam s dalšími lidmi z Čech a s nimi jsme byli právě na jednom z večerních karaoke, takže zábava rozhodně nechyběla. Také jsme se vydali několikrát na procházku po městě Santa Mária a navštívili i místní nedělní bohoslužbu, která je tam pro turisty velkým unikátem. Po nádherném a odpočinkovém týdnu se vracíme zpět domů.

V novém týdnu zahajujeme kopýtkovské kurzy pro nový školní rok. Letošní podzim mě čeká první kvalifikace v Miláně pro světový šampionát v roce 2020 v Dublinu. Přípravy již probíhají v plném proudu a snažím se ze všech sil po dovolené, abych byl co nejlépe připraven. Začal jsem chodit na pravidelné lekce ranní jógy a s Kájou jsme začali chodit na párovou akrobacii, abych posílil i jinou skupinu svalů.

V práci jsme v půlce měsíce měli domluvený celofiremní teambuilding. Všichni jsme byli zvědaví, o co šlo. Někteří hádali, že budeme dělat únikovou hru, ale to by v tak velkém počtu nebylo možné. Nakonec se jednalo o bojovou hru, ve které jsme měli plnit fotografické úkoly po týmech, do kterých jsme byli rozlosovaní. V obálce jsme měli obodované úkoly, při kterých jsme měli udělat vždy fotografii s celým týmem. Například jsme se měli fotit na podiu divadla na Palmovce či v Národním divadle. Nebo se vyfotit s nějakou celebritou, policistou nebo dokonce se vyfotit s celým týmem v jedné kabince v obchodě s oblečením. Na konci hry se body sečetly a vítězný tým vyhrál piknik v parku. Náš tým sice nevyhrál, ale i tak jsme si užili mnoho zábavy a o to šlo především.

Také jsem se viděl s maminkou a předal jí dárky z Kapverd a vyprávěli si novinky. Každé léto totiž jezdí se svou kamarádkou po Čechách za turistikou, tak mi vždy ukazuje fotky ze zajímavých a neprozkoumaných zákoutí naší země.

Po návratu z dovolené mě kontaktovala moje kamarádka ze skupiny Cheeky Sheep jestli bych byl ochoten jim zatančit na jejich koncertě. Neváhal jsem ani vteřinu a v den koncertu jsem se ještě po tréninku zastavil v Balbínově hospůdce a užil si krásný kulturní zážitek.

S Kájou jsme navštívili zářiové vinobraní v Mělníku, jelikož jsme byli domluvení, že se tam potkáme s jeho bratrem a rodinnou. Nejdříve jsme si prošli stánky a pak zašli na pouť. Já jsem s Káji neteřemi šel do strašidelného zámku. Na další atrakce jsem se já ani Kája neodvážil. Také jsme si poslechli na hlavním pódiu zpěvačku Dashu a Janka Ledeckého. Před odjezdem do Prahy jsme si koupili růžový burčák, který nám moc chutnal, domů.

Po návratu z Mělníka jsme se otočili na chvilinku doma, protože nás čekal ještě muzikál Čarodějka. Na ten jsme si koupili lístky ještě před létem. Popis obsahu muzikálu vypadal zajímavě, tak jsme byli zvědaví, jak dopadne jeho zpracování. Myslíme si, že se velmi povedl. Zpěváci a tanečníci předvedli nádherné výkony a silný děj zpracovali opravdu dobře. Šli jsme tam bez očekávání a nechali se překvapit, jak si tvůrci poradí a můžeme opravdu muzikál doporučit k návštěvě.

Poslední víkend v září jsme se s Kájou zastavili u jeho maminky a pomohli jí zazimovat bazén. Byl to moc hezký den a ve vzduchu byl už cítit podzim. Poté jsme si ještě u odpolední kávy a čaje dali vynikající ořechový koláč a povídali si. Další den se doma věnujeme odpočinku a nabíráme energii na další lekci akrobacie.

Nebojte se nových výzev, většinou nejde ze začátku nic na výbornou. Vždy to chce dávku vytrvalosti a trpělivosti.