Jdi na obsah Jdi na menu

Vítání léta

5. 8. 2023

helsinki-v.jpgKvěten nemohl začít jinak než úžasnou básní Máj od Karla Hynka Máchy. Tento den jsme si s Milánkem udělali moc krásný. Šli jsme se projít kolem Jeleního příkopu k Loretě a k Černínskému paláci. Poté jsme zamířili ke Strahovskému klášteru a z něj na Petřín. Koupili jsme si dobroty a cestou jsme se buď procházeli nebo usedli na lavičku. Z Petřína jsme šli dolů směrem k tramvaji kolem sochy Karla Hynka Máchy. Zrovna tam začínala recitace jeho básně Máj. Stalo se to úplnou náhodou, když jsme tou cestou neplánovaně šli. Anglické gymnázium tam pořádá tuto akci každý rok se svými žáky a byl to pro nás skvělý zážitek. Dokonce jsme se zapojili s ostatními žáky do recitace. Trvalo to zhruba hodinu. Užili jsme si tu nádhernou atmosféru a samozřejmě nechyběl ani polibek pod rozkvetlým stromem.

V tančení jsem také nezahálel, rozhodl jsem se připravit na další stupeň zkoušek Grade exams v irském tanci. Tentokrát se konalo v Helsinkách a s Milánkem jsme vymysleli, že si z toho uděláme menší dovolenou.

Každou volnou chvíli se snažím trávit s Milánkem. Zahájili jsme sezónu na kolečkových bruslích a jeli jsme z Braníku do Vraného nad Vltavou a zpět. Na zpáteční cestě jsem měl menší pád. Nic se mi naštěstí nestalo. Nepovedlo se mi dobře vytočit zatáčku a proti mně mířili cyklisté a já se jich zbytečně lekl. Zanechalo to ve mně menší blok pro další jízdu z kopců se zatáčkami. Na další jízdu jsme tentokrát vyrazili se sestřenicí Verčou od Milana a jejími pejsky. Trasa byla z Troji po stezce směrem na Kralupy nad Vltavou. Před kopečky a zatáčkami jsem měl občas menší zásek a bál jsem se. Nakonec to způsobilo, že se mi zaseklo kolečko na pravé brusli. Verča musela s pejsky dojet zpět k autu a s Milanem nás pak vyzvedla. Bylo to opravdu velmi vtipné.

V závěru května jsme měli vystoupení na krásných akcích věnované dětem. Měli jsme štěstí, že se obě konaly ve stejný den. Jedno z nich se konalo ve škole Parklane ve Střešovicích a druhé pak na Vypichu. Moc jsme si to užili, protože i diváci byli velmi nadšení a na obou akcích vládla příjemná atmosféra. Odtud jsem pak vyrazil do sálu uklidit naše taneční rekvizity a naproti mi šel pomoci i Milánek. Zbytek dne jsem strávili spolu v parku.

Červen byl ve znamení hezkých událostí. Jedna z prvních začala odletem do Helsinek v sobotu brzy ráno. Nevadilo nám to, let trval pouze dvě hodinky a uteklo to velmi rychle. Ubytování jsme měli připravené až odpoledne, takže první část dne jsme využili na návštěvu zajímavých míst po Helsinkách. Nejvíce jsme si oblíbili rybí trhy hned v přístavišti. Ach, tam byly takové dobroty. Druhý den mě čekala zkouška, kterou se mi podařilo úspěšně složit. Zkoušejícím byl Richard Griffin, který je z jedním hlavních členů komise irského tance v Dublinu. Milánek mě na zkoušku doprovodil a čekal na mě, pak se mu podařilo dokonce udělat se mnou a s Richardem fotku. Po zkoušce jsme vyrazili do přístavu, abychom vyrazili na blízký ostrov Suomenlinna. Patří to k jedné z hlavních turistických atrakcí Helsinek. Jedná se o bývalou námořní obrannou pevnost. Ostrov byl nádherný a viděli jsme tam toho opravdu hodně. Po návratu jsme byli trochu vyčerpaní, ale spravili jsme to jídlem v nepálské restauraci, kde měli opravdu vynikající jídlo. V pondělí jsme procestovali hlavně západní část Helsinek, která už je turisticky méně známá, ale i tak tam bylo stále co vidět. Například kostel, který byl vybudovaný ve skalním útvaru nebo olympijský stadion, kde závodili manželé Zátopkovi. Myslím si, že Helsinky jsme prošli křížem krážem a všude jsme chodili pěšky. Večer jsme si zpříjemnili filmem a k tomu jedli sushi. Poslední den jsme se balili a poté ještě zašli do suvenýrů koupit něco na památku. Bylo nám tam opravdu krásně a věřím, že se tam jednou zase vydáme.

Další týden byl ve znamení tance, Nejprve to bylo naše Závěrečné kopýtkování, kde jsme se loučili s tanečním ročníkem 22/23. Předvedli jsme deset tanečních čísel a pak jsme měli tancovačku. Bylo báječné se setkat s přáteli, které jsem delší dobu neviděl. V sobotu jsme s Kopýtky vyrazili na vystoupení do Holašovického stonehenge. Konala se tam Magická noc na oslavu letního slunovratu. Byla to báječná akce a máme odtamtud mnoho krásných fotek. Před odjezdem jsme se šli ještě projít po náměstí, které je známé svým selským barokem. Díky svému zachování se toto místo zapsalo do Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Druhý den na mě čekala poslední soutěž sezóny a to na domácí půdě v Praze. Byl to pro mě opravdu těžký start, jelikož jsem byl za celý školní rok unavený. I přes to jsem tančil naplno z plných sil a užil si to. Po soutěži jsme pomáhali s ostatními organizátory vše uklidit a poté jsem se vydal za Milanem. Slavil totiž ten den svátek a nesmělo tak chybět pozvání na večeři a malý dárek.

Poslední víkend v červnu jsem byl pozván na svatbu Milana sestřenice Verči. Byl jsem z toho trochu nervózní, protože to bylo mé první setkání s Milana rodinou. Všechno dopadlo moc dobře a oslava svatby byla též moc nádherná. Upřímně mi ukápla i kapka slzy štěstí. Konalo se to na krásném místě u Kutné Hory. Kolem půlnoci jsme vyrazili do Říčan, kde Milan bydlí a druhý den jsem odjel domů.

Na můj svátek jsme zakončili vystupovací sezónu na akci Vítání prázdnin organizované DDM na Praze 2. Byl krásný slunný den a všichni jsme si to báječně užili. Odtud jsme vyrazili na oslavu narozenin našeho dvorního fotografa Tomáše a naší tanečnice Irenky do Stromovky. Milánek pak dorazil za námi. Hráli jsme si s frisbee a také vikingskou hru Kubb. Dali jsme si cheesecake, který jsem upekl a všem moc chutnal. Za tmy jsme opouštěli pomalu Stromovku a těšili se všichni na letní volno.

Pokud si občas nejste jistí, že něco zvládnete, tak zvládnete. Pokud usilujeme o něco, co nám je souzené, tak to vždycky dobře dopadne. Stačí jen neztrácet víru a naději.

POSELSTVÍ MAGICKÉ KOSTKY NA SRPEN 2023

Fotky z tohoto období najdete tady.