Jdi na obsah Jdi na menu

Světlo ke konci roku

31. 12. 2023

dubaj-ii.jpgPo soutěži ve Vídni jsme se s plným nasazením vrhli do přípravy na kvalifikaci v Dubaji. Trénoval jsem každý den, abych napravil chyby, které jsem udělal ve Vídni, a zlepšil svou fyzickou kondici. S mými spolutanečníky jsme se také intenzivně věnovali týmovému tanci a celý říjen jsme pilovali každý detail. Při přípravě nám samozřejmě nechyběla naše Terka, která nám byla oporou až do samotného odletu.

V říjnu byla naše vystupovací skupina Kopýtek pozvána na dvě krásné akce. První se konala v Táboře, jednalo se o soukromou oslavu narozenin. Cesta byla sice daleká, ale naštěstí jsme v pořádku dorazili na místo včas. Oslavenec si to náramně užil a byl doslova nadšený. Ta energie byla úžasná, jak od nás k hostům, tak i naopak.

Druhým vystoupením, kde jsme byli pozváni, byl Ples Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze. Jelikož už několik let vyučujeme irské tance na ČVUT jako tělocvik, tak si nás organizátoři plesu sami vybrali jako taneční hosty večera. Moc jsme si ples užili a to především díky samotným studentům, kteří se zapojili do naší výuky tance na parketu. Po této části většina tanečníků odešla a někteří ještě čekali na zlatý hřeb večera, a to na hudebníka Pokáče, který celou akci zakončil.

V akčním listopadu se dny odletu do Dubaje už zkracovaly. Také jsme byli již potřetí hosty Všefandomové maškarády, kde jsme předvedli naše nové taneční choreografie a také jsme měli výuku tanců. Vystoupení mělo jako vždy velký úspěch. Další fází v přípravách na soutěž bylo víkendové soustředění. V té době do kvalifikace zbývaly dva týdny.

Prodloužený víkend před odletem jsem věnoval mentálnímu a fyzickému odpočinku. Zašel jsem si na masáž, dobře jsem se vyspal a užíval jsem vitamíny. Po víkendu jsem byl jeden den v práci a následující den jsem už odletěl. Letěl jsem tam o dva dny dříve, abych si Dubaj trochu prošel a vykoupal se v moři.

Trochu jsem se ze začátku bál, protože to bylo poprvé, kdy jsem letěl sám do cizí země a neměl tam nikoho. Naštěstí ty dva dny rychle utekly. Dorazil jsem v úterý večer do hotelu a na další den jsem si naplánoval, že se podívám metrem do centra.

Druhý den po snídani jsem tedy vyrazil k Burdž Chalífje. Dovnitř jsem se zatím nepodíval, protože jsme tam šli později s naší taneční partou. Byl krásný den a vyfotil jsem si okolí dalších mrakodrapů. Později jsem dostal hlad a měl jsem chuť na nějaké ryby. Našel jsem si tedy restauraci s dobrým hodnocením v jednom přístavu a vydal se tam. Ještě předtím jsem se šel podívat k historickým budovám Sheikh Saeed Al Maktoum House. Jedná se o bývalou rezidenční čtvrť Saeeda bin Maktouma Al Maktouma, bývalého vládce Dubaje ve Spojených arabských emirátech.

Po večeři jsem se vrátil na hotel a na další den jsem si vymyslel plán. Každý den vyrážel od hotelu shuttle bus na pláž, který vás tam odvezl a přivezl zpět. Jelikož jsem měl v poledne check out, tak jsem ho udělal už ráno po snídani. Kufr jsem si nechal na recepci. Autobus nás vyzvedl v deset hodin a vysadil nás na pláži Al Mazmar. Moc jsem si tento den užil a odpočinul si. Bylo to přesně to, co jsem potřeboval. Dobít baterky na sluníčku. Bylo to mé první a zároveň poslední letošní moře v tomto roce.

Po slunění a koupání jsem se autobusem vracel zpět na hotel. Vzal jsem si věci a vyrazil k zastávce metra, kde se nacházela kancelářská budova Emirates. Dal jsem si tam vynikající burger s batátovými hranolky. Pak jsem si ještě dal na balkoně kafe a díval se na přílety a odlety letadel Emirates. Potom jsem už vyrazil směrem do oficiálního hotelu, kde se konala samotná soutěž.

Tam jsem se jen otočil a vyrazil hned na letiště, kde jsem očekával mou taneční bandu. Moc je potěšilo, že jsem tam přišel. Pokoje v hotelu byly přenádherné a spalo se nám dobře.

Další den už byl soutěžní. První den začal sólovými tanci hned ráno. Byl to dlouhý den, ale podařilo se nám s Ondrou probojovat na světový šampionát. Za odměnu jsme si zašli všichni k večeru na bazén a pak jsme měli vynikající indickou večeři.

Druhý den nás čekala už jen týmovka. Byli jsme tak nervózní, ale zároveň natěšení. S týmem se nám podařilo vybojovat první místo a kvalifikovali jsme se tak do Glasgow. Večer jsme to všichni oslavili večeří na hotelu. Byla to naše poslední noc.

Na druhý den jsme si přivstali, protože jsme naplánovali východ slunce v Burdž Chalífje. Tam jsme se dostali výtahem a to přesně do poloviny budovy. Výhled to byl opravdu nádherný. Po tomto krásném zážitku jsme vyrazili fandit Ádě. Byl to poslední soutěžní den, kdy se konala klasická nekvalifikační soutěž.

Později nás vyzvedlo auto u hotelu a odvezlo na letiště. Po náročném víkendu jsme odletěli zpět do Prahy, kde na mě čekal Milánek s kytkou.

S Milánkem jsme pak vše oslavili v naší oblíbené Kozlovně na Ipáku. Těšil jsem se už na pořádné jídlo. Dali jsme si vepřový biftek s hranolky. Moc jsme si pochutnali a na závěr nechyběl dezert, čokoládový fondant se zmrzlinou. Po večeři jsme vyrazili směrem na tramvaj a vymysleli plán na první adventní víkend.

První den v prosinci nás čekalo poslední vystoupení roku v rámci akcí. Jednalo se o vyhlášení atleta roku ve sportovním klubu Radotín. Byla tam moc krásná atmosféra a sál byl moc krásně vyzdoben. Po vystoupení jsme vyrazili domů, protože další den jsme měli přípravné soustředění na vánoční soutěž v Praze. Bylo nás celkem dost a všichni se snažili zlepšit své taneční výkony.

V neděli jsme s Milánkem zašli na adventní trhy. Začali jsme na Staromáku a odtud jsme se skrze Václavák vydali na vánoční trhy na Mírák. Bylo to velmi krásné odpoledne, které jsme si moc užili. Měli jsme svařák a pochutnali jsme si na churros.

V dalším týdnu jsme měli úžasnou firemní večeři v restauraci Marina. Všichni jsme si to s kolegy užili a povídali si o vánočních přípravách a plánech na závěr roku. Jídlo tam bylo famózní, to se slovy nedá ani popsat. Po ní jsme se rozešli do svých domovů.

O víkendu probíhala vánoční soutěž v Praze. Měl jsem z toho radost, protože se jí účastní vždy mnoho našich tanečníků. Někteří z nich třeba i poprvé a vyzkoušet si tančit na domácí půdě je vždy dobrá příležitost. Ten den jsem soutěžil jak v sólu, tak i v týmech, ve kterém jsme opět zvítězili. Oporou mi celé odpoledne až do večera byl můj Milánek. Soutěž skončila v deset večer, byl to opravdu náročný den.

V neděli jsem vstal trochu později a na otočku jsem se jel podívat za mamkou na Dobříš. Po návratu do Prahy jsme s Milánkem zašli na krásnou výstavu Světla vyprávějí, která je přístupná do konce ledna ve Žlutých lázních. Vstup byl sice trochu dražší, ale stálo to za to a uděláte si mnoho krásných fotek.

Poslední tréninkový týden byl zpravidla zakončen vánočním kopýtkováním. Letos byl pojat trochu jinak. Měli jsme živou hudbu díky našim šikovným tanečníkům, kteří hrají na různé hudební nástroje. Bylo to velmi originální a něco, k čemu se budeme v budoucnu vracet. Nechyběl jako vždy svařák, díky kterému návštěvníci přispívali na sál, protože jsme nevybírali vstupné. Po vystupovací části byla zahájena tancovačka. Pro mě je to vždycky dojemné, protože je to zakončení tanečních lekcí ve starém roce.

O víkendu jsme zašli s kamarádkou Lenkou a mým Milánkem do kina na film Willy Wonka. Prošli jsme si opět adventní trhy a dali si medovinu, která byla moc dobrá.

Zbýval už jen týden do Vánoc a já se tradičně připravoval na pečení vánoček. Nejprve jsem pekl jednu zkušební a o pár dní později jsem se do toho pustil naostro. Upekl jsem jednu mamce domů a druhou Milánkovi na Vánoce s rodinou. Všichni si ji samozřejmě chválili a mě to udělalo velkou radost. Štědrý den jsme měli jako vždy s mým bráchou a mamkou na Dobříši. Nevynechal jsem opět tradiční krásnou noční procházku na půlnoční mši. Dost času jsem odpočíval a byl hlavně s mamkou, protože přes rok toho bylo tolik, že jsem se k ní nestavoval tak často.

Závěr roku jsem trávil se svým Milánkem. Naplánovali jsme si, že půjdeme do kina na pokračování Aquamana. Film se nám líbil a užili jsme si tak poslední sobotu v roce. Poté jsme vyrazili na nákup a nakoupili si zásoby jídla a pití na Silvestra. Poslední den v roce oslavujeme spolu a jsme vděčni, že se máme dobře.

POSELSTVÍ MAGICKÉ KOSTKY NA LEDEN 2024

Fotky z tohoto období najdete tady.