Jdi na obsah Jdi na menu

Ohlédnutí za létem

11. 10. 2020

tabor-v.jpg S červnem se postupně uvolňují opatření, takže se venku už nemusely nosit roušky. Volný čas jsem využil k návštěvě dětských tanečních lekcí, abych si postupně převzal agendu k výuce od nového školního roku. Začal jsem se také postupně připravovat na tábor, protože letos jsem jel poprvé jako hlavní vedoucí a musel se tak účastnit povinného školení.

Na lekcích jsme se pomalu začali loučit se starým školním rokem. Na choreografických lekcích se nám podařilo dokončit novou choreografii, kterou jsme začali vymýšlet před tou dlouhou pauzou. Jestli se to podaří, tak jí už brzy předvedeme na vystoupení v září. Se školním rokem jsme se rozloučili na pikniku v parku Nový Svět. Slavili jsme nejen jídlem, ale i tancem.

Kurzy akrobacie nám prodloužili až do poloviny července. Během června jsme trénovali i ve větších skupinách a nejen v párech. Například jsme dělali stojku nad zemí ve trojici. Někdy to tam bývá opravdu plné adrenalinu. Poslední lekci jsme dělali sestavu na hudbu. Protože jsme nadšenci tohoto koníčku, přihlásili jsme se na víkendový workshop, který byl poslední víkend v srpnu.

Nemohl jsem se dočkat ostříhání u mé kamarádky. Termíny byly tak plné, že jsem mohl jít na řadu až v druhé polovině měsíce. Kadeřnice Kája mi udělala letní sestřih s melíry, konečně jsem opět vypadal jako upravený člověk. Poslední víkend v červnu jsme byli u Kájovo mamky na zahrádce a chladíme se v bazénu. Jelikož jsme milovníci sluníčka, tak jsme se i opalovali. Kája ugriloval oběd a užili jsme si pěkný den.

Zkraje července jsme se s Kájou vydali na třetí pokračování filmu Bobule. Premiéru měl mít už v březnu, ale to se nepodařilo a premiéra byla odložena do teď. Návštěvu kina po pauze jsme si moc užili. Oproti prvním dvoum epizodám se ve filmu řešili vážnější situace, ale stále si zachoval krásu Pálavské krajiny a mnoho zábavy. Nesmím zapomenout, že jsme si se Sárou zaběhli lívancový závod. Bylo krásné slunné počasí a běželo se velmi dobře. Po závodu jsme si zašli nedaleko na ranní míchaná vajíčka a popovídali si co je u nás nového.

V následujícím týdnu jsem dokončoval přípravy na tábor. Věci jsme měli zabalené a přípravené. V sobotu jsem si vyzvedl děti na vlakovém nádraží a vyrazili jsme do Třeboně. Ještě jsem měl na pomoc Zdeničku, která jela s věcmi na tábor autem. Moc jsme se všichni těšili, ubytování jsme měli v místním kempu u rybníka. K dispozici byla hala ve které jsme trénovali nové kousky choreografií. V programu jsme měli oslavu 25 let irského tance na scéně, a to díky show Riverdance. Holky se naučily jednu z originálních choreografií. Také jsme dokončili jednu velikou choreografii Dúlamán. Uprostřed týdne jsme si udělali výlet do Českého Krumlova, kde jsme měli domluvenou návštěvu v místním muzeu a dozvěděli jsme se o historii Krumlova a také zajímavosti o čarodějnictví. Jako každý rok jsme připravovali vystoupení jako zlatý hřeb celého tanečního týdne. Pozváni byli všichni lidé z kempu. Přišlo jich opravdu mnoho. Děti předvedli celkem čtyři choreografie a dostali od diváků mnoho ovací. Za odměnu jsme si dali horké maliny a pomalu se loučili s programem a další den odjeli domů.

V týdnu po táboře jsem se cítil občas dost unaveně, takže když si tělo řeklo o odpočinek ihned jsem usnul. V neděli jsme si s Kájou zašli na narozeninovou večeři do restaurace The Craft. Dali jsme si tam burgr a k tomu hranolky. Poté jsme se šli projít do Riegrových sadů a vypili vychlazené prosecco, které jsme měli sebou. Pak jsme šli domů a pustili si v posteli film.

Poslední týden v červenci jsem se setkal s Markétkou, kterou jsem viděl naposledy na Kapverdách. Bylo úžasné se vidět a popovídat po tak dlouhé době. V pátek jsme jeli za Káji maminkou a měli jsme menší oslavu narozenin. Byli tam i neteře od Káji a s těmi jsme si pak hráli na zahrádce. Později jsme válčili ve vodě a hráli si na vládce všech moří. K večeru po návratu jsme se ještě vydali na Náplavku za přáteli, kde jsme se neustále smáli různým historkám ze života.

Druhý den na mě čekal srpnový závod o lívanec. Po dlouhé době jsem startoval z první řady, ale myslím si, že mi to pomohlo rozběhnout rychlejší začátek a udržel si tak tempo s první skupinou závodníků. V druhém kole jsem už na ně velmi ztrácel, ale to mi nevadilo, protože pro mě bylo důležité, abych závod dokončil. Po lívanci jsem odešel domů a šel se na chvíli prospat, jelikož den předtím jsem spánku moc nedal.

V neděli jsme s Kájou jeli za mou mamkou, kde jsme také dostali dárky a ještě pozvání na oběd do místní brdské restaurace Vlaška. Tam jsme si výborně pochutnali na jídle z domácích surovin. Na vytrávení jsme si udělali procházku. Doma jsme si pak udělali kafe a k tomu si dali vynikající meruňkový koláč, který mamka upekla.

Po dlouhé době jsme se taky sešli s přáteli Markétkou a Sašou. Jelikož posledně byli u nás, tentokrát padla řada na ně. Markétka dělala vynikající lasagne a jako dezert jsme měli creme brulee. Opravdu jsme si večeři užili a hlavně si pochutnali. Poté jsme si povídali jaké jsou u nás novinky a k tomu popíjeli dobré víno.

Na srpen jsme s Kopýtky měli domluvená dvě vystoupení. První z nich bylo v Bělé pod Bezdězem na akci Evropa v Bělé - Bělá v Evropě. Tolik jsme se těšili, protože to bylo od března naše první letní vystoupení. Program doprovázely kapely MalemIrish a Isara, které bezvadně hrály. Hrálo se tam i na dudy a to v podání Michala Straky. Druhé vystoupení bylo na irském večeru v Michalovické putně. Na parketě jsme předvedli naše nejlepší kousky ve dvou částech. Program pokračoval v podání opět úžasné kapely Isara, která divákům velmi učarovala. O závěrečnou nálož irského rocku se postarala skupina Happy to meet. Nouze nebyla ani o alkohol v podobě whiskey, kdy Vašek Rout povídal, jak se má správně pít a ochutnat. Diváci si následně mohli dojít k ochutnávce a zažít pravou irskou atmosféru v Česku. Cestou domů jsme se stavili ještě na večeři, jelikož nám po výkonech na pódiu vyhládlo.

Další víkend jsme si s Kájou zašli na brunch do kavárny Laskavá, kde obsluhuje náš kamarád. Dali jsme si anglickou snídani, kterou jsme naposled takhle dobrou měli minulý rok v Londýně. Nemohli jsme vynechat dezert, Kája si dal pistáciovou zmrzlinu a já měl Tiramisu. Moc jsme si pochutnali a poté jsme vyrazili procházkou přes Riegrovy sady domů.

Poslední prázdninový týden jsme se vydali s Kájou a přáteli na menší dovolenou do Žamberka, kde jsme si pronajali chatu na pět dní. Ubytování bylo moc krásné a chata dobře vybavená. V objektu bylo venkovní posezení, gril, vířivka, sauna a uvnitř nám také nic nechybělo. Chodili jsme na výlety do blízkého okolí. Díky geocachingu jsme poznali trochu historii Žamberku a navštívili zajímavá místa. Třetí den jsme si udělali větší výlet k nádrži Pastviny. Tam jsme si půjčili loďku a vyrazili na lov dalších pokladů. Vyzkoušeli jsme také místní bobovou dráhu, byla sice malá, ale rychlá. Poslední den jsme se po výletech saunovali s Kájou a naposledy grilovali.

V pátek nás čekal přejezd na víkendový workshop plný akrobacie. Díky dobrým přátelům, kteří se též účastnili tohoto víkendu jsme jeli společně autem, takže jsme nemuseli podle původního plánu jet autobusem do Krkonoš. Program byl velmi nabitý. Večer jsme si vyzkoušeli tejpování, v sobotu ráno jsme měli jógu, pozemní akrobacii. Po obědě jsme měli párovou akrobacii a na zakončení dne kruhový trénink. Večer jsme se dívali na videa a opravovali jsme sami sebe, protože nás přes den organizátoři natáčeli. A pak jsme také viděli úryvky z akrobatických tréninků na vystoupení. V neděli dopoledne jsme měli gymnastiku na nafukovacích žíněnkách air-track. Moc jsme si to užili, skočil jsem si i několik salt. Odpoledne jsme zakončili program párovou akrobacií a po ní pomalu vyrazili zpět domů do Prahy. Naše regenerace těla trvala celý další týden, ale stálo to za to.

I když letošní léto bylo úplně jiné, bylo i tak krásné. Díky tomu, že jsem byl často venku a sportoval, tak jsem si opět vybudoval imunitu, kterou jsem na jaře ztratil. Takže pokud je to možné choďte na procházky a dýchejte čerstvý vzduch.